A zenekaros pólók és pulcsik biznisze nem újdonság, de Taylor Swift legfrissebb húzása egészen megdöbbentő. Kinek akarja eladni a 2000 dolláros, vattacukor színű bomberdzsekit?
Megjelent Taylor Swift új albuma, az énekesnőhöz méltóan jól átgondolt felvezetéssel: előzetes kislemezekkel, videókkal, Vogue címlappal, ahogy kell. Swifty körül mindig is profi csapat dolgozott. Ő az a sztár, akinél mindig minden részlet gondosan ki van találva, előre tervezve, és óramű pontossággal elvégezve. Atombiztos a csaj, nincs rá más szó.
Éppen ezért állok értetlenül az album megjelenésére időzített kapszula kollekcióval szemben, amit a művésznő Stella McCartney-val kollaborálva alkotott meg. Egészen egyszerűen két egymásnak nagyon erősen ellentmondó műfajról van szó: a turné merch olcsó, minden rajongó számára elérhető szuvenír, míg egy luxus márka termékei evidens módon a skála másik végén helyezkednek el.
A marketinges team ezt a dilemmát egyszerű huszárvágással oldotta meg: van egy 2000 dolláros bomber dzseki, meg egy 800 dolláros táska, ami exkluzív, és csak a Stella McCartney webshopján érhető el (előrendelésre, jelenleg), valamint van a pórnépnek szánt, kissé túlárazott, de azért egyáltalán nem extrém többi cucc, ami Taylor Swift webshopjában és egy New York-i pop-up store-ban elérhető. (Amúgy pop-up store 2019-ben?! Nem idejét múlt egy kissé ez a műfaj?)
Sok sebből vérzik a Stella x TaylorSwift
Manapság a popsztárok előszeretettel kirándulnak a divat világába és terveznek saját kollekciót (ki valóban belemélyedve a folyamatba, ki pedig csak a nevét adva hozzá), és némelyek a luxus divat irányába indulnak, mint legutóbb Rihanna, a nevét viselő FENTY márkával. Taylor esetében viszont valami egészen furcsa dolog történt:
- Stella McCartney neve jól cseng a divatrajongók előtt, de a ruhadarabokon semmi kifejezetten “stellás” nincs
- Swifty rajongói nem feltétlenül a divatőrültek közül kerülnek ki, ráadásul a többség nyilván ha akarna, sem tudna 2000 dolláros dzsekit vásárolni
- eleve, egy popsztár a legszélesebb közönséghez jut el, így a nevével ellátott termékeknek is mainstreamnek kellene lenni
- az a vásárlóközönség, akinek nem gond a magas ár, vajon akarja, hogy egy vattacukor színű Ed Hardy-utánérzés virítson a hátán?
- persze vannak elérhető árú pólók, pulcsik, sőt még kulacsok is, de így is furcsa, hogy a két negatív visszhangot kiváltó termék vezeti a kampányt
- egyáltalán, a nyár és a fesztivál szezon végén miért kezd pasztell színű dolgokat árulni valaki?
Mégis, kinek jó ez a kollab?
A rajongók valószínűleg nem teljesen boldogok ezzel az exkluzívnak tűnő kollabbal. A Stella McCartney-nak, mint márkának, lehet, hogy nem árt egy kis frissítés, szerepelni a hírekben, újra bekerülni a mainstreambe. Azonban Taylor részéről már elég sok pozitívum merülhet fel, ha belegondolunk.
Taylor maga azzal magyarázta az együttműködést a Vogue-nak adott interjújában, hogy mostanában összebarátkozott Stellával, így jó ötletnek tűnt a közös kollekció… Nos, azért ennél több indok kellett, hogy legyen az együttműködés mellett. Igaz, ami igaz, a fenntartható divat mellett elkötelezett márka nagy tiszteletnek örvend a divat bizniszben, és olyan brandekkel szokott kollaborálni, mint az adidas vagy a Gap. Talán Swifty így gondolja kikerülni a “megszokott” Targetes vagy H&M-es kapszulakollekciókat, mielőtt saját divat vállalkozásába fogna? Nem mellékesen jól jön, ha “napjaink legnagyobb dalszerzőjének” a neve összefonódik a McCartney névvel, mint minden idők egyik legnagyobb dalszerzőjével”?
AMI MÉG ÉRDEKELHET: